Cat Ba dag 4 en 5

9 november 2016 - Cat Ba Island, Vietnam

Cat Ba Island ademt rust. We hebben een paar gammele fietsen gehuurd en zijn naar een van de stranden gefietst. Van daaruit naar het andere strand gewandeld en daar in zee gezwommen en gegeten. De kust is prachtig inclusief ook de haven met zijn vele boten en bootjes. Vandaag wordt het kouder (het nieuws uit Amerika laat onze gevoelstemperatuur bijna tot het vriespunt dalen) en er valt regen. We bezoeken de grot waar de Vietcong zich (inclusief de 200 inwoners van Cat Ba) tussen 1968 en 1975 tijdens de oorlog met de Amerikanen schuil hielden voor de bombardementen. Na terugkomst slenteren we nog wat door het stadje en boeken vast de tweedaagse bootreis door het karstgebergte voor de kust. Voor ons vieren een priveboot met kapitein, gids en kok! Verslag volgt over drie dagen. Nu eerst maar eens eten en morgen een wandeling door het natuurpark.

1. Bert Spooren:
    9 november 2016
    Jaloersmakend alles wat jullie meemaken en nog gaan doen. Hier is het overigens letterlijk koud en regenachtig. Tja Trump als president. We zullen zien wat het gaat brengen. Grt Bert