1e dag Hanoi overleefd!

5 november 2016 - Hanoi, Vietnam

Gisterenavond aan het overheerlijke "streetfood" op kinderkrukjes aan tafeltjes van 30cm hoog. Ons tentje was populair onder de liefhebbers van kleine vogeltjes. Die we qua type en oorsprong niet helemaal konden thuisbrengen. Vandaag de hectiek van Hanoi met volle teugen "genoten". Verkeersregels bestaan wellicht wel maar worden in ieder geval niet gehanteerd. Zebra's zijn wel aanwezig maar hebben voor de meeste verkeersdeelnemers geen enkele betekenis. Deelnemen aan het verkeer vereist enige durf gekoppeld aan overlevensdrang. Je erin storten is de enige manier om als voetganger aan de andere kant van de weg te komen. In ieder geval op die manier het het legermuseum, het mausoleum van en museum over het leven van Ho tsji Min plus zijn verblijven tijdens de vietnamoorlog bereikt en bekeken. Toch wel heel bijzonder als je zelf de Vietnamoorlog nog hebt meegemaakt. Marcel liep in Amsterdam nog mee met demonstraties waarinuiteindelijk werd geroepen: "Johnson molenaar" (nadat er een aantal demonstranten waren opgepakt vanwege het beledigen van een bevriend staatshoofd). Na een hectische rit met een taxi door de stad weer terug in "ons" buurtje waar we onder het genot van een Hanoi tapbiertje voor 5000 dong (0,25 euro) nagenoten van deze hectische dag Ooit hebben de Tjechen aan de Vietnamesen uitgelegd hoe je dit heerlijke biertje moet brouwen. Voor de collega's van Leon: Dat is nog eens internationalisering!

So far So good!

1. Thea Verbeek:
    6 november 2016
    Leuk jullie reisverhalen te volgen: even wegdromen terwijl het hier (in Eindhoven) volop herfst is! Ga ik nog naar buiten of toch maar niet? Voor jullie: geniet ervan!